duminică, 9 iunie 2013



7 iunie 2013


 
  După cum s-a anunțat, astăzi s-a citit  din Infernul lui Dante - Cercul VII, Profilul unui artist și Dostoievski de Marcel Proust (din vol. Eseuri) și Alchimistul lui Coelho (Bădoi și Alexandra Agiu au prezentat și au citit niște fragmente). Bădoi a zis că va posta cîteva dintre ele.
În plus, deși nu era programat, s-a citit Poema chiuvetei de M. Cărtărescu.
Radu Cucu a insistat sa citim două fragmente din Regele Arthur al lui Allan Masie (sintetizez mesajul: despre Sinele care transcende fenomenalul, în toate ipostazierile sale, inclusiv umane, și despre oamenii superiori în care coexistă, paradoxal, tendințe/trăiri antagonice.
 
 
DANTE
Cercul al șaptelea. Brâul întâi. Violenții. Minotaurul. Centaurii. Violenții împotriva aproapelui.
 
 
 
 
        Surprinzător, parcă,Cercul VII a fost mai interesant decât precedentul sub aspectul mesajului și al discuțiilor pe baza unor citate. Trebuie avute în vedere mai ales reflecțiile asupra destinului uman, asupra nucleului ontologic chiar dacă, uneori, diegeza trece într-un plan secund în cadrul întâlnirilor.
Apare descrierea Harpiilor:

Au   aripi   late, gât  şi chip de om, cumplite   gheare, pântec   larg,
cu pene, şi-n chip ciudat  se tânguie prin  pomi.

Au  atras atenția următoarele fragmente:



,,Căci vrând să scap prin moarte de ruşine, din drept ce-am fost,scârbit, cu   bună-ştiinţă,
 nedrept           
eu  însumi m-am vădit cu       mine” (de minune s-a potrivit cu mesajul transmis de Proust și Coelho, deoarece concluzia a fost unanimă: cunoașterea sinelui e importantă- s-a revenit asupra reducției fenomenologice a lui Husserl)


,,(...) ,,crezui c-o să se-mpace întregul univers şi că-mpăcarea e-n stare lumea-n haos a preface (am revenit, în discuții, asupra celor două categorii estetice: apolinicul și dionisiacul; lui Alexe din XB parcă-parcă I s-a părut că aude pronunțat numele lui Nietzsche...păi...nu te-ai înșelat). Cine a zis că a citit Aforismlele lui Nietzsche și a zis că a găsit și acolo referiri la cele 2 categorii estetice? Să zică într-un comentariu, căci am uitat...:)

 

Când am ajuns la versurile despre centauri, prof. ne-a indicat o carte în care centaurul Kiron are un rol privilegiat; e vorba despre romanul Asklepios al lui Horia Stancu.
COELHO, ALCHIMISTUL



Alexa Agiu (IX A) și Bădoooi (X F) au prezentat succint subiectul și apoi, citind câteva fragmente, ne-am amintit de panteism, am corelat viziunea asupra cosmogenezei cu cea dantescă.

Fază hazlie: Bădoi- atee. Bădoi citește: ,, ajungi să accepți un adevăr abia după ce l-ai negat cu vehemență”. Concluzia: Bădoi va deveni cel mai credincios om...:))

Alexa, Bianca, așteptăm să postați câteva dintre fragmentele pe care le-ați citit și pe marginea cărora am discutat.

 




Bya Amiba  9 iunie 2013, 11:57 (la comentarii)
Dupa cum am promis am revenit, sau mai bine zis am venit (e prima oara cand intru) cu citate din ,,Alchimistul". Sper sa va placa :3!
 
,,Cand iti doresti ceva cu adevarat,vrei pentru ca aceasta dorinta s-a nascut in sufletului Universurlui.Este misiunea ta pe Pamant".
,,Sufletul Lumii se hraneste cu fericirea oamenilor.Totul este un singur lucru.Si cand tu vrei ceva cu adevarat, tot Universul conspira la realizarea dorintelor tale"
,,Acceptam un adevar numai dupa ce l-am negat din tot sufletul."

 

PROUST- ESEURI

Alex Ștefănescu a citit și a făcut conexiuni între afirmațiile lui Proust și: Camil Petrescu, Hemingway, Dostoievski. Profilul unui artist de Proust a redesteptat amintiri cu privire la Saptamana de culturalizare a lui Bulgakov, citita anul trecut.

CĂRTĂRESCU, POEMA CHIUVETEI

Surprinzător, din nou, a plăcut și s-a convenit ca, data viitoare, să citim Pâlnia și Stamate (Urmuz).
 
PENTRU SĂPTĂMÂNA CARE VINE:        - Pâlnia și Stamate  (URMUZ)
                                                           - o povestire   din   volumul   lui    Bulgakov
                                           - cam    doua    eseuri  (MARCEL PROUST)


 

2 comentarii:

  1. Dupa cum am promis am revenit, sau mai bine zis am venit (e prima oara cand intru) cu citate din ,,Alchimistul". Sper sa va placa :3!

    RăspundețiȘtergere
  2. ,,Cand iti doresti ceva cu adevarat ,vrei pentru ca aceasta dorinta s-a nascut in sufletului Universurlui.Este misiunea ta pe Pamant".
    ,,Sufletul Lumii se hraneste cu fericirea oamenilor.Totul este un singur lucru.Si cand tu vrei ceva cu adevarat, tot Universul conspira la realizarea dorintelor tale"
    ,,Acceptam un adevar numai dupa ce l-am negat din tot sufletul."

    RăspundețiȘtergere

Spune si tu ce crezi!