duminică, 26 mai 2013

25 MAI 2013

 

RADU MĂRCULESCU, AMINTIRI DIN RESTUL VIEȚII MELE
MIRCEA CĂRTĂRESCU, RULETISTUL (va continua...)
 Astazi ne-am amuzat putin citind despre Dan Barbilian, profesor la CNSHB in jurul anilor '30. Portretul il regasim in cartea lui Radu Marculescu (absolvent spirist in 1932), intitulata Amintiri din restul vietii mele (Humanitas, 2013). Paginile cartii ofera si alte surprize placute. Astfel, am aflat că autorul a debutat în revista Vlăstarul, îndrumat de Alexandru Elian. Un aspect interesant: în acei ani, exista obiceiul ca un elev din clasele de liceu să se ocupe de cei înzestrați din clasele de gimnaziu, îndrumându-i fie spre lectură, spre activități extrașcolare sau spre redactarea unor articole pentru revista școlii. 
 Este o scriere memorialistică- motiv pentru a mai da un tur de forță prin Plett, Aristotel, T. Vianu...
  A urmat apoi citeala din Ruletistul lui M. Cărtărescu. Se pare că numai lui Alex i-a plăcut în mod deosebit...
  În încheiere, aș vrea să reproduc o secvență h
azlie ce îl are ca protagonist pe I. Barbu:
    Colegul meu de bancă(...)își face semnul crucii. Barbilian îl vede, pune catalogul pe catedră, se întoarce către el și, jap, jap, o pereche de palme.
    ,,Ce sunt eu, mă, Satana, de-ți faci cruce când mă vezi?”

PENTRU SÂMBĂTA URMĂTOARE, ACEEAȘI ORĂ (11.00)
- Dante Alighieri, Infernul (cercul al șaselea- se continua lectura de acum 2 săptămâni)
- Tristan și Isolda (poate reușim să o dăm gata)
- prezentare Paolo Coelho, Alchimistul, de către grupul vesel din Narnia (Bădoi a promis că va veni cu material)


 13 august 2012
Bia, urmatoarea intalnire e joi, hai sa zicem ...la 10. O sa va aduc eu ceva , asadar nu trebuie sa pregatiti nimic. Daca a lucrat cineva fisa Dostoievski-Poe, sa o aduca, sa vedem pareri ( Roxana, nu uita de ea). E bine joi la ora mentionata? Alex, am primit mailul, o sa citesc putin mai tarziu articolul :). Cat despre Narnia...am cerut un calculator ca sa putem inventaria cartile. Ar fi nevoie de 2 dintre voi ca sa introduca date ale fiecarei carti in calc. O sa lucram in limitele timpului fiecaruia, nu ne grabeste nimeni ( deocamdata).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune si tu ce crezi!